مجمع کارآفرینان نواندیش آرتا  ، مقدم بازدیدکنندگان عزیز را گرامی می دارد.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

خلاصه محتوای کتاب :

خورشيد قرن سيزدهم هجري رو به افول بود که تبريز لبريز از شادي و سرور شد، «لطف» الهي پسري زيبا به خاندان «حاج ميرزا شفيع» داد که «جواد» ش نام نهادند.«جواد» در دامان مادري مهربان و پدري صالح مراحل رشد و ترقي را پيمود...

 آيت الله ميرزا جواد آقا ملکي تبريزي؛ ‌عارف، حکيم، استاد اخلاق و فقيه بزرگ شيعه و اسلام، علوم صرف، نحو،‌ منطق، معاني بيان و دروس مقدّماتي ديگر را در تبريز فرا گرفت و پس از مدّتي «سطح» را به پايان رساند و براي استفاده بيشتر به نجف اشرف مشرف شد. سالهاي هجرت و روزهاي تشرّف در نجف با انبوه برکات همراه بود و تلاش بسيار در راه تحصيل و تهذيب رهاوردهاي مبارکي در پي داشت. تا اينکه ميرزا جواد آقا در سال ???? ق. آهنگ رجعت به ايران کرد و به زادگاهش تبريز وارد شد. ارمغان ارزشمند دوران تحصيل و تدريس حاج ميرزا جواد آقا، ژرف‎نگري و انديشمندي بسيار نسبت به اوضاع جهان بود. سال ???? ق. قم پذيراي وجود حاج ميرزا جواد آقا شد. اين عارف فرزانه اندکي پس از ورود، به درخواست برخي از افراد پارسا، جلسات درس و محافل اخلاق برپا کرد. تابناکي سالهاي حضور اين شخصيت علمي عرفاني، زمينه‎ساز هجرت بسياري از علما و بزرگان به سوي اين خطه گرديد.

 

حالات ملکوتي و عبادي اين فرزانه عارف چنان بود که ايشان را از بکّائون مي‎شمردند. عالمي که از خوف و شوق خداوند بسيار گريه مي‌‌کرد و از بسيار گريه کنندگان عصر بود.

سه ماه رجب، شعبان و رمضان را پي در پي روزه مي‌‌‎گرفت و در قنوت نمازهاي نافله اين بيت حافظ را مکرر مي‎‌‌خواند:

ما را ز جام باده گلگون خراب کن / زان پيشتر که عالم فاني شود خراب

***شنيدن سرگذشت اين فرزانه شايسته را به علاقمندان تهذيب و وارستگي توصيه مي کنيم.

  

فصل اول : 

فصل دوم :

کل کتاب :

 

 ❇️ علاقه مندان به دانلود کتاب صوتی می توانند از طریق  لینک ذیل اقدام نمایند:

 

دانلود کتاب صوتی زندگینامه میرزا جواد آقاملکی تبریزی

 

 

Search-1

0
Shares