مجمع کارآفرینان نواندیش آرتا  ، مقدم بازدیدکنندگان عزیز را گرامی می دارد.

به مناسبت پاسداشت روز جهانی سوادآموزی

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

بسمه تعالی

 

سوادآموزی، به‌عنوان مهارت اساسی برای مشاغل و یا فرصت پیشبرد نردبان اقتصادی اجتماعی است. سوادآموزی، چرخه فقر یک زندگی را در در هرزمانی می‌شکند. سوادآموزی کلید توانمندسازی شخصی است و به افراد بزرگ‌منشی و عزت‌نفس می‌دهد.

روز جهانی سوادآموزی یادآوری می‌کند که بی‌سوادی مختص کشورهای جهان سوم نیست و در کشورهای ثروتمند نیز وجود دارد و این مشکلی است که باید به آن توجه شود و سزاوار توجه و مشارکت بیشتر افراد است.

روز جهانی سوادآموزی روزی برای تشکر از همه افرادی است که در سوادآموزی نقش داشته‌اند؛ پدر و مادر، خواهر و برادر، معلم و بسیاری از افرادی  که وقت خود را برای کمک به یادگیری خواندن و نوشتن افراد صرف کرده‌اند.

 نقش فناوری در سوادآموزی و آموزش

 غیرقابل‌انکار است که برنامه‌های سوادآموزی آینده نیز  از فناوری دیجیتال بهره‌مند خواهند شد. باید ابتکاراتی که به دنبال بهبود مهارت‌های سوادآموزی برای کودکان و جوانان از طریق فناوری ایجاد می‌شود را پذیرفته، حمایت و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

در روز بین‌المللی سوادآموزی ۲۰۲۰، از سیاست‌گذاران، مدافعان، معلمان، خانواده‌ها و دانش آموزان خواسته می‌شود تا باهم متحد شده و در از بین بردن بی‌سوادی تلاش کنند. اطمینان از ادامه یادگیری کودکان در دوران کرونایی و پساکرونایی یک مسؤولیت مشترک است.

آموزش کودکان، بیش از هر زمان دیگری، نیازمند دسترسی رایگان به منابع و فناوری‌های آموزشی باکیفیت است. در حقیقت، جهان باید سیستم یادگیری جامع‌تری اتخاذ کند.

بنیاد جهانی سوادآموزی هرروز در تلاش برای دستیابی کودکان جوامع دوردست با منابع آموزشی باکیفیت برای ارتقاء مهارت‌های سوادآموزی است.

 سوادآموزی و توسعه پایدار

موضوع سوادآموزی یکی از مولفه‌های اصلی اهداف توسعه پایدار سازمان ملل و برنامه ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار است. برنامه توسعه پایدار سازمان ملل متحد که توسط رهبران جهان در سپتامبر ۲۰۱۵ تصویب‌شده است، دسترسی جهانی به آموزش و یادگیری باکیفیت در سراسر زندگی افراد را ترویج می‌کند.

  سوادآموزی در دیجیتال مارکتینگ 

دیجیتال مارکتینگ، با ظهور کرونا ویروس به شیوه‎ایی متفاوت اهمیت خود را نشان داده است. جوامع جهانی در سراسر جهان اقدامات لازم را برای کاهش شیوع بیماری شیوع COVID 19 در پیش گرفته‎اند. در این اوضاع ناپایدار، شرکت‎های کوچک و بزرگ تقلا می‎کنند تا همچنان پایدار بمانند و زیان اقتصادی را به حداقل میزان ممکن کاهش دهند.

کارشناسان معتقد هستند که در زمان بحران کرونا و پس از آن، شرکت‎ها باید به فکر طراحی یک الگوی مقاومتی باشند. یک رویکرد سیستماتیک که توانایی غلبه بر این نوع از بحران‎ها را داشته باشد. مدیران ارشد فناوری CIO  بدون شک  نقشی کلیدی برای مقابله با این بحران دارند، چرا که در دنیای امروز، دیجیتال مارکتینگ به طور موثری می‎تواند بر همه جنبه‎های تجارت تاثیرگذار باشد.

کرونا ویروس سبب شد تا همه کسب و کارها به فکر شیوه‎ایی متفاوت برای انجام فعالیت‎های تجاری خود بیافتند. شیوه‎ایی که در آن زنجیره تامین کالا و خدمات قطع نشود، تولید و ارائه خدمات به صورت ممتد و بی‎وقفه  ادامه داشته باشد، رفاه و سلامتی پرسنل  حفظ شود و در  نهایت فعالیت اقتصادی قدرتمند ادامه داشته باشد. این بیماری سبب شد تا دیجیتال مارکتینگ ظهوری قدرتمند داشته باشد. از این گذشته، استفاده از اینترنت طی یک دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و این تغییر بر نحوه خرید مردم و تعامل با مشاغل تأثیر گسترده‎ای داشته است.

   اهمیت دیجیتال مارکتینگ

در دنیای امروز، دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک بخش جدایی‎ناپذیر در هر تجارتی شناخته شده است. اینترنت در گوشه گوشه  زندگی ما نفوذ پیدا کرده است، همین نکته اهمیت توجه به بازاریابی اینترنتی بیش از پیش نشان می‎دهد. اهمیت بازاریابی آنلاین را می‎توان در نکات زیر بیان کرد:

دیجیتال مارکتینگ همان جایی است که مردم پول و زمان خود را در آن صرف می‎کنند. در حال حاضر فعالیت مردم در رسانه‎های اجتماعی به شدت در حال افزایش است. تنوع در ارائه خدمات و کالاها، دسترسی آسان، رقابتی بودن قیمت‎ها، درگیر نشدن با شلوغی و ترافیک شهر و فروشگاه‎ها و ... باعث شده است تا مردم  روز به روز به خریدهای آنلاین اطمینان کنند.

 مزایای دیجیتال مارکتینگ

مهم‎ترین مزیت بازاریابی دیجیتال این است که می‎توان مخاطب را به صورت هدفمند و با کمترین میزان هزینه به دست آورد. همچنین با توجه به امکاناتی که وجود دارد، به راحتی می‎توان میزان دسترسی را تحلیل و تجزیه کرد. بررسی میزان دسترسی به مخاطب، منجر خواهد شد تا نقطه ضعف‎های تجارت به درستی کشف شود.  

دسترسی جهانی

 یک وب سایت به شما امکان می دهد که فقط با یک سرمایه گذاری کوچک، بازارهای جدید  را پیدا کنید و در سطح جهانی تجارت نمایید.

کاهش هزینه‎ها

چنانچه دیجیتال مارکتینگ را به درستی و هدفمند برنامه‎ریزی کنید، با هزینه بسیار کمتر از روش‎های سنتی بازار، مشتریان زیادی کسب خواهید کرد.

 نتایج قابل بررسی و اندازه‎گیری

در بازاریابی دیجیتالی، با استفاده از نرم‎افزارها به راحتی می‎توانید میزان تاثیرگذاری خود را در بین مشتریان اندازه‎گیری و بررسی نمایید. بررسی این امر در روش‎های سنتی بسیار دشوار بوده و اغلب با خطا همراه است. بررسی عملکرد به شما کمک خواهد کرد تا به فکر روش‎های خلاقانه برای پیشی گرفتن از رقیبان بیافتید.

ارتباط همیشگی با مخاطب در دیجیتال مارکتینگ

چنانچه بتوانید مدیریت رسانه‎های اجتماعی و دقیق انجام دهید، می‎توانید در مشتری  وفاداری ایجاد کنید. این وفاداری منجر به ایجاد شهرت برای شما و کسب و کارتان خواهد شد.  نتیجه این امر گستردگی فعالیت تجاری و کسب سود بیشتر است.

محبوبیت اجتماعی

بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‎دهد با استفاده از تاکتیک‎های بازاریابی محتوا، کمپین‎های جذاب ایجاد کنید. این محتوا (تصاویر، فیلم ها، مقالات) می‎تواند  محبوبیت اجتماعی برای شما به ارمغان بیاورد.

نرخ بهره‌وری را افزایش خواهید داد

اگر در یک وب سایت و یا هر شبکه اجتماعی  دیگر فعالیت دارید، مخاطبان فقط چند کلیک با شما فاصله دارند. برخلاف سایر رسانه‎ها که مردم را مجبور به بلند شدن و برقراری تماس تلفنی یا مراجعه به یک فروشگاه می‎کنند، بازاریابی دیجیتال می‎تواند یکپارچه و فوری عمل نماید.

   سوادآموزی در بحران کرونا و پساکرونا

با ظهور کرونا ویروس ، دیجیتال مارکتینگ به شیوه‎ایی متفاوت اهمیت خود را نشان داده است. مدیران ارشد فناوری CIO بدون شک نقشی کلیدی برای مقابله با این بحران دارند، چرا که در دنیای امروز، دیجیتال مارکتینگ به طور موثری می‎تواند بر همه جنبه های تجارت  و اقتصاد تاثیرگذار باشد.

روز بین‌المللی سوادآموزی ۲۰۲۰ هدف آموزش و یادگیری سوادآموزی در بحران بیماری کروناویروس و بعد از آن را برجسته می کند .

موضوع یادگیری سواد، به‌عنوان چشم‌اندازی مادام‌العمر است و روز جهانی سوادآموزی ۲۰۲۰، فرصتی را فراهم می‌کند تا درباره نحوه استفاده معلمان  ، اساتید دانشگاهی  و فعالان اقتصادی و روش‌های ابتکاری و موثر در برنامه‌های سوادآموزی جوانان، بزرگسالان و صاحبان مشاغل  برای مقابله با بیماری همه‌گیر کروناویروس و فراتر از آن، تامل کرده و بحث کنیم.

  

 

 

 

 

 

 

 

Search-1

0
Shares