مجمع کارآفرینان نواندیش آرتا  ، مقدم بازدیدکنندگان عزیز را گرامی می دارد.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

خلاصه محتوای کتاب: 

دنياي قشنگ نو درباره‌‌ ناکجا آبادي است که پيشرفت تکنولوژي و علم، به‌ ويژه علم ژنتيک، به حدي رسيده که امکان ساختن انسان‌ها در مقياس وسيع و به صورت کارخانه انسان سازي پديد آمده است؛ دنيايي که در آن يک دولت مرکزي وجود دارد که ....

اين رمان دنيا را در ??? سال آينده به تصوير مي کشد. نظام سياسي حاکم بر جهان –دولت جهاني– با هدف ايجاد يک جامعه? طبقاتي فرآيند تولد انسان‌ها را دستکاري مي‌کند، اين فرايند در کارخانه‌هاي تخم‌گيري و شرطي‌سازي در سراسر دنيا انجام مي‌شود و در نتيجه چند گروه از انسانها به‌عنوان محصول از اين کارخانه‌ها خارج مي‌شوند: آلفاها، بتاها، گاماها و اپسيلون‌ها. اين رده‌بندي‌ نزولي برحسب هوش و کارآيي ذهني و اجتماعي انسان‌هاي «توليدشده» تنظيم شده است و هر رده يک تقسيم‌بندي داخلي مثبت و منفي نيز دارد. 

در داستان دنياي قشنگ نو، مانند داستان‌هاي اين‌چنيني، تعداد کمي انسان‌هاي متفاوت نيز هستند. در اينجا برنارد مارکس، يک روان‌شناس آلفاي مثبت است که به خاطر ناهنجاري تصادفي، جسم خود را از جامعه جدا مي‌بيند. تنها دوست برنارد يک استاد مهندسي اجتماعي به نام واتسون است که برخلاف برناردْ، بسيار محبوب و در شغل خود و تعامل با ديگران موفق است. اما در کتاب يک قسمت هيجان انگيز ديگر هم وجود دارد؛ منطقه اي به اسم وحشي‌کده که…

*تخيل يکي از ظرفيت ها و مکانيسم هاي تجسم حقيقت است تخيل مي توان وجود يا عدم وجود هر چيزي را براي درک بهتر براي ما ترسيم کند دنياي قشنگ نو سال ???? را به صورت تخيلي براي ما ترسيم مي کند تا ما به عنوان يک احتمال با آن مواجه شويم.

درباره نويسنده:

«آلدوس هاکسلي» در انگلستان به دنيا آمد. پس از پايان تحصيلات خود مدتي به تدريس اشتغال داشت و سپس به ايتاليا رفت و کار نويسندگي را آغاز کرد. هاکسلي پس از نگاشتن چندين اثر در شمار داستان‌ سرايان و شرح حال نويسان مشهور انگليسي درآمد. همچنين او را به خاطر احاطه حيرت‌انگيزش بر اغلب علوم و فنون زمان خويش، بهترين مغز دوران خود ناميده‌اند. معروف‌ترين رمان او «دنياي قشنگ نو» است که آن را در سال ???? نوشته است و داستان آن در قرن بيست و ششم در لندن اتفاق مي‌افتد. عنوان کتاب از قسمتي از نمايش‌نامه ي «توفان» از ويليام شکسپير گرفته شده‌ است. مقاله‌ي معروف او با نام درهاي ادراک نيز در سال ???? منتشر شد که به شرح تجربيات او پس از مصرف مسکالين مي‌پردازد.

هاکسلي يکي از پيش‌آهنگان ادبيات مدرن در نيمه اول قرن بيستم محسوب مي‌شود. هاکسلي يک انسان‌گرا، صلح‌جو و هجونويس بود. بعدها، موضوع‌هايي همچون فراروان‌شناسي، عرفان فلسفي به‌طور مشخص و عام‌گرايي نيز در شمار علايق او قرار گرفتند.

*کتاب:

Brave New World:(????)

فيلم:

Brave New World (????)((????)

در سال ????، اين رمان ،به عنوان رتبه ? در فهرست ??? رمانهاي انگليسي زبان قرن بيستم جاي گرفت.

 

نفرت هاکسلي از سياست بازي‌ها و صنعت زندگي‌هاي معاصر و ديد بدبينانه وي کتابي بسيار هشداردهنده و تکان دهنده در مورد آينده پديد آورده است.

بعضي از منتقدان طنز اين کتاب را بيش از حد تلخ و تند مي ‏دانند. پرخاش توفنده‏ اي که هاکسلي به صنعت ‏گرايي ديوانه ‏وار انسان امروز مي‏ کند، در عين حال هم اميد او را به بشر و هم نوميدي او را از بشر نشان مي ‏دهد. به يک اعتبار در تحليل آخر، اين کتاب را بايد خوشبينانه دانست زيرا با وجود تهديد همه جانبه ‏اي که حيات بشر را احاطه کرده است، هاکسلي به بقاي او اعتقاد دارد. از طرف ديگر شايد بتوان گفت که هاکسلي «امروز» را هجو مي ‏کند نه آينده را. ناکجاآباد فرداي او همين خراب‏ آباد امروز ماست. آخرين سخنش اين است که امکان زيستن هست ولي اين‏ گونه زيستن زندگاني نيست.

  

فصل اول :

فصل دوم :

فصل سوم :

فصل چهارم:

فصل پنجم:

فصل ششم :

فصل هفتم :

فصل هشتم: 

کل کتاب : 

 

 ❇️ علاقه مندان به دانلود کتاب صوتی می توانند از طریق  لینک ذیل اقدام نمایند:

 

دانلود کتاب صوتی دنیای قشنگ نو 

 

 

 

Search-1

0
Shares