مجمع کارآفرینان نواندیش آرتا  ، مقدم بازدیدکنندگان عزیز را گرامی می دارد.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

خلاصه محتوای کتاب:

 جَنگ ، زندگي‌ها و عشق‌هاي زيادي را از بين برده است و در اين کتاب، هاينريش بل، با نگاهي منتقدانه به جنگ جهاني دوم و با تصويرسازي از ذهن و روح سربازاني که به جنگ رفته اند، موضع ضد جنگش را گوشزد مي کند...

«قطار به موقع رسيد» داستان لحظه‌هايي است که از دست مي دهيم؛ داستان نااميدي‌هايي است که جنگ به زندگي آدم‌ها وارد مي‌کند. داستان عمري است که مي گذرد و مي رود. نويسنده با کلمه «خيلي زود» روايتي از نااميدي را از ابتداي داستان بازسازي مي کند و از آن درونمايه مي سازد؛ به گونه اي که اين اثر با عبارت «خيلي زود» در دنيا شناخته شده است.

«قطار به موقع رسيد» درباره سرباز جواني است که مرخصي‌اش تمام شده و در راه برگشت به محل خدمتش، لهستان، در حالي که به زودي ??ساله خواهد شد، ناگهان به اين يقين مي‌رسد که به زودي مي‌ميرد. اين قطار که صدها سرباز ديگر در آن حضور دارند و به سمت محل خدمتشان برمي‌گردند، او را به جايي مي‌برد که مرگ انتظارش را مي‌کشد، جايي که در آن خواهد مرد. 

آندره آس، اين جوان ?? ساله، مدام در چهره‌ي آدم‌هاي دور و برش ترس از مرگ، نااميدي و عدم تعادل را مي‌بيند. قيافه‌ي همه‌ي سربازها شکل هم شده و همه، مثل لاشه‌هايي روي هم انباشته شده‌اند و بوي تعفن و عرق و چرک، مگس‌ها را دورشان جمع کرده است. انبوهي گوشت که آماده‌ي سلاخي شدن در جبهه‌ها هستند، دسته دسته در ايستگاه‌هاي مختلف قطار، کم و زياد مي‌شوند تا در روزهاي به ظاهر پاياني جنگ که امکان پيروزي متفقين بسيار است، آخرين تلاش‌هايشان را براي پيروزي نازيسم بکنند....

هاينريش تئودور بُل نويسنده? آلماني و برنده? جايزه نوبل ادبي است. بيشتر آثار او به جنگ (به‌خصوص جنگ جهاني دوم) و آثار پس از آن مي‌پردازد. 

هاينريش بُل عاشق مردمان ساده و بي‌غل‌وغش است و قهرمانان داستان‌هاي او درماندگان و شکست‌خوردگان‌اند، اما بُل آنها را شکست‌خورده نمي‌داند و نشان مي‌دهد که حرص به کسب مال و مقام، وقتي که انسان مي‌تواند باوجود دشواري‌ها تا به آخر انسان باقي بماند، واقعاً درخور استهزاست؛ و بُل کسي است که تا به آخر انسان باقي مي‌ماند.

 جنگ بي رحمانه زندگي ها و عشق هاي بسياري را پايمال کرده است... براي شنيدن قصه عشق سربازاني که به جنگ رفتند و خانه ها و اميدهايشان بر باد رفت پيشنهاد مي کنم کتاب "قطار به موقع رسيد" را بشنويد.

 

 فصل اول :

فصل دوم:

فصل سوم:

فصل چهارم :

فصل پنجم:

کل کتاب : 

 

 ❇️ علاقه مندان به دانلود کتاب صوتی می توانند از طریق  لینک ذیل اقدام نمایند:

 

دانلود کتاب صوتی قطار بموقع رسید

 

 

 

 

Search-1

0
Shares