مجمع کارآفرینان نواندیش آرتا  ، مقدم بازدیدکنندگان عزیز را گرامی می دارد.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت با بیان اینکه برنامه دولت و مجلس برای دائمی کردن طرح اشتغال روستایی است، گفت:این طرح 98 هزار و 154 فرصت شغلی در بخش کشاورزی ایجاد کرده است.

 

روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی در پاسخ به اینکه آخرین اقدامات انجام گرفته در زمینه  طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری چیست و این طرح چه میزان شغل ایجاد کرده است؟ گفت:طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری از اواخر 96 شروع و امسال تکمیل شد که 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در اختیار 4 بانک قرار گرفت که 50 درصد این اعتبار در اختیار بانک کشاورزی بود و تا امروز 52 هزار میلیارد ریال از این محل برای کسب و کار کوچک تسهیلات داده شد که 50 هزار و 492 طرح با اشتغال 98 هزار و 154 فرصت شغلی در استانهای مختلف انجام شد، این تسهیلات با نرخ سود 6 درصد داده شد.

خدارحمی افزود: همین میزان هم توسط بانک‌های توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید داده شد که یکی از کارهای بی‌نظیر در 40 سال پس از انقلاب بود که با اذن رهبر انقلاب این اعتبار تخصیص یافت و مصوبه مجلس و دولت را نیز دارد.

 

وی گفت: یک قسط آخر صندوق هم حدود 250 میلیون دلار باقی مانده است که با اختصاص آن بقیه طرح‌ها نهایی می شود.

 

 وی در پاسخ به اینکه اعتبارات این طرح چه میزان باعث افزایش تولید شده است؟ گفت:به اذعان کارشناسان این تسهیلات همه به جامعه هدف داده شده است و به همین دلیل تأثیر بسیار خوبی در اشتغال و تولید داشته و آمارها هم نشان می‌دهد که اشتغال بخش روستایی و  عشایری در سال 97 بیشتر شده است. برای تعیین میزان تولید نیاز به نمونه‌گیری است که تاکنون انجام نشده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی در پاسخ به اینکه  اگر این طرح تجربه خوبی بوده چرا در بخش های دیگر نیز از این الگو استفاده نمی کنید، گفت: دولت و مجلس تلاش می کنند اجرای این طرح را از حالت موقت به دائمی تبدیل کنند یعنی با بازپرداخت تسهیلات دوباره در قالب سرمایه در گردش  به طرح های اشتغال روستایی تسهیلات داده شود و این طرح در کل کشور اجرایی شود.

 

منبع:خبربان

 

 

Search-1

0
Shares