روزجهانی سوادآموزی
سوادآموزی، بهعنوان مهارت اساسی برای مشاغل و یا فرصت پیشبرد نردبان اقتصادی اجتماعی است. سوادآموزی، چرخه فقر یک زندگی را در در هرزمانی میشکند. سوادآموزی کلید توانمندسازی شخصی است و به افراد بزرگمنشی و عزتنفس میدهد.
روز جهانی سوادآموزی یادآوری میکند که بیسوادی مختص کشورهای جهان سوم نیست و در کشورهای ثروتمند نیز وجود دارد و این مشکلی است که باید به آن توجه شود و سزاوار توجه و مشارکت بیشتر افراد است.
روز جهانی سوادآموزی روزی برای تشکر از همه افرادی است که در سوادآموزی نقش داشتهاند؛ پدر و مادر، خواهر و برادر، معلم و بسیاری از افرادی که وقت خود را برای کمک به یادگیری خواندن و نوشتن افراد صرف کردهاند.
نقش فناوری در سوادآموزی و آموزش
غیرقابلانکار است که برنامههای سوادآموزی آینده نیز از فناوری دیجیتال بهرهمند خواهند شد. باید ابتکاراتی که به دنبال بهبود مهارتهای سوادآموزی برای کودکان و جوانان از طریق فناوری ایجاد میشود را پذیرفته، حمایت و برای آنها برنامهریزی کنیم.
در روز بینالمللی سوادآموزی ۲۰۲۰، از سیاستگذاران، مدافعان، معلمان، خانوادهها و دانش آموزان خواسته میشود تا باهم متحد شده و در از بین بردن بیسوادی تلاش کنند. اطمینان از ادامه یادگیری کودکان در دوران کرونایی و پساکرونایی یک مسؤولیت مشترک است.
آموزش کودکان، بیش از هر زمان دیگری، نیازمند دسترسی رایگان به منابع و فناوریهای آموزشی باکیفیت است. در حقیقت، جهان باید سیستم یادگیری جامعتری اتخاذ کند.
بنیاد جهانی سوادآموزی هرروز در تلاش برای دستیابی کودکان جوامع دوردست با منابع آموزشی باکیفیت برای ارتقاء مهارتهای سوادآموزی است.
سوادآموزی و توسعه پایدار
موضوع سوادآموزی یکی از مولفههای اصلی اهداف توسعه پایدار سازمان ملل و برنامه ۲۰۳۰ برای توسعه پایدار است. برنامه توسعه پایدار سازمان ملل متحد که توسط رهبران جهان در سپتامبر ۲۰۱۵ تصویبشده است، دسترسی جهانی به آموزش و یادگیری باکیفیت در سراسر زندگی افراد را ترویج میکند.
سوادآموزی در دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ، با ظهور کرونا ویروس به شیوهایی متفاوت اهمیت خود را نشان داده است. جوامع جهانی در سراسر جهان اقدامات لازم را برای کاهش شیوع بیماری شیوع COVID 19 در پیش گرفتهاند. در این اوضاع ناپایدار، شرکتهای کوچک و بزرگ تقلا میکنند تا همچنان پایدار بمانند و زیان اقتصادی را به حداقل میزان ممکن کاهش دهند.
کارشناسان معتقد هستند که در زمان بحران کرونا و پس از آن، شرکتها باید به فکر طراحی یک الگوی مقاومتی باشند. یک رویکرد سیستماتیک که توانایی غلبه بر این نوع از بحرانها را داشته باشد. مدیران ارشد فناوری CIO بدون شک نقشی کلیدی برای مقابله با این بحران دارند، چرا که در دنیای امروز، دیجیتال مارکتینگ به طور موثری میتواند بر همه جنبههای تجارت تاثیرگذار باشد.
کرونا ویروس سبب شد تا همه کسب و کارها به فکر شیوهایی متفاوت برای انجام فعالیتهای تجاری خود بیافتند. شیوهایی که در آن زنجیره تامین کالا و خدمات قطع نشود، تولید و ارائه خدمات به صورت ممتد و بیوقفه ادامه داشته باشد، رفاه و سلامتی پرسنل حفظ شود و در نهایت فعالیت اقتصادی قدرتمند ادامه داشته باشد. این بیماری سبب شد تا دیجیتال مارکتینگ ظهوری قدرتمند داشته باشد. از این گذشته، استفاده از اینترنت طی یک دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و این تغییر بر نحوه خرید مردم و تعامل با مشاغل تأثیر گستردهای داشته است.
اهمیت دیجیتال مارکتینگ
در دنیای امروز، دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک بخش جداییناپذیر در هر تجارتی شناخته شده است. اینترنت در گوشه گوشه زندگی ما نفوذ پیدا کرده است، همین نکته اهمیت توجه به بازاریابی اینترنتی بیش از پیش نشان میدهد. اهمیت بازاریابی آنلاین را میتوان در نکات زیر بیان کرد:
دیجیتال مارکتینگ همان جایی است که مردم پول و زمان خود را در آن صرف میکنند. در حال حاضر فعالیت مردم در رسانههای اجتماعی به شدت در حال افزایش است. تنوع در ارائه خدمات و کالاها، دسترسی آسان، رقابتی بودن قیمتها، درگیر نشدن با شلوغی و ترافیک شهر و فروشگاهها و ... باعث شده است تا مردم روز به روز به خریدهای آنلاین اطمینان کنند.
مزایای دیجیتال مارکتینگ
مهمترین مزیت بازاریابی دیجیتال این است که میتوان مخاطب را به صورت هدفمند و با کمترین میزان هزینه به دست آورد. همچنین با توجه به امکاناتی که وجود دارد، به راحتی میتوان میزان دسترسی را تحلیل و تجزیه کرد. بررسی میزان دسترسی به مخاطب، منجر خواهد شد تا نقطه ضعفهای تجارت به درستی کشف شود.
دسترسی جهانی
یک وب سایت به شما امکان می دهد که فقط با یک سرمایه گذاری کوچک، بازارهای جدید را پیدا کنید و در سطح جهانی تجارت نمایید.
کاهش هزینهها
چنانچه دیجیتال مارکتینگ را به درستی و هدفمند برنامهریزی کنید، با هزینه بسیار کمتر از روشهای سنتی بازار، مشتریان زیادی کسب خواهید کرد.
نتایج قابل بررسی و اندازهگیری
در بازاریابی دیجیتالی، با استفاده از نرمافزارها به راحتی میتوانید میزان تاثیرگذاری خود را در بین مشتریان اندازهگیری و بررسی نمایید. بررسی این امر در روشهای سنتی بسیار دشوار بوده و اغلب با خطا همراه است. بررسی عملکرد به شما کمک خواهد کرد تا به فکر روشهای خلاقانه برای پیشی گرفتن از رقیبان بیافتید.
ارتباط همیشگی با مخاطب در دیجیتال مارکتینگ
چنانچه بتوانید مدیریت رسانههای اجتماعی و دقیق انجام دهید، میتوانید در مشتری وفاداری ایجاد کنید. این وفاداری منجر به ایجاد شهرت برای شما و کسب و کارتان خواهد شد. نتیجه این امر گستردگی فعالیت تجاری و کسب سود بیشتر است.
محبوبیت اجتماعی
بازاریابی دیجیتال به شما امکان میدهد با استفاده از تاکتیکهای بازاریابی محتوا، کمپینهای جذاب ایجاد کنید. این محتوا (تصاویر، فیلم ها، مقالات) میتواند محبوبیت اجتماعی برای شما به ارمغان بیاورد.
نرخ بهرهوری را افزایش خواهید داد
اگر در یک وب سایت و یا هر شبکه اجتماعی دیگر فعالیت دارید، مخاطبان فقط چند کلیک با شما فاصله دارند. برخلاف سایر رسانهها که مردم را مجبور به بلند شدن و برقراری تماس تلفنی یا مراجعه به یک فروشگاه میکنند، بازاریابی دیجیتال میتواند یکپارچه و فوری عمل نماید.
سوادآموزی در بحران کرونا و پساکرونا
با ظهور کرونا ویروس ، دیجیتال مارکتینگ به شیوهایی متفاوت اهمیت خود را نشان داده است. مدیران ارشد فناوری CIO بدون شک نقشی کلیدی برای مقابله با این بحران دارند، چرا که در دنیای امروز، دیجیتال مارکتینگ به طور موثری میتواند بر همه جنبه های تجارت و اقتصاد تاثیرگذار باشد.
روز بینالمللی سوادآموزی هدف آموزش و یادگیری سوادآموزی در بحران بیماری کروناویروس و بعد از آن را برجسته می کند .
موضوع یادگیری سواد، بهعنوان چشماندازی مادامالعمر است و روز جهانی سوادآموزی ، فرصتی را فراهم میکند تا درباره نحوه استفاده معلمان ، اساتید دانشگاهی و فعالان اقتصادی و روشهای ابتکاری و موثر در برنامههای سوادآموزی جوانان، بزرگسالان و صاحبان مشاغل برای مقابله با بیماری همهگیر کروناویروس و فراتر از آن، تامل کرده و بحث کنیم.